Bezpłatna informacja telefoniczna
Bezpłatna informacja telefoniczna
00 800 67891011












2010-01-25

Komisja Europejska zaprasza specjalistów z sektora audiowizualnego oraz inne zainteresowane osoby do udziału w konkursie na klip wideo przedstawiający oryginalną wizję Europy i stworzony w oparciu o materiał archiwalny w połączeniu z nowymi bądź ponownie wykorzystanymi obrazami własnego autorstwa.

Służba Audiowizualna Komisji Europejskiej posiada największy zbiór audiowizualnych materiałów archiwalnych o tworzeniu Unii Europejskiej, sięgających do 1945 r. Na jej stronie internetowej dostępnych jest w formacie cyfrowym 1 300 plików wideo, 30 000 fotografii i 11 000 historycznych plików audio.

 

 

Prace mają wyrażać osobistą wizję Europy autora, zaś jej forma, oryginalność i estetyka powinny przyciągać szeroką publiczność, przede wszystkim młodzież. Uczestnicy konkursu powinni przekazać pozytywny obraz Europy – w ujęciu artystycznym, dokumentalnym, humorystycznym bądź fabularnym. Twórcy mogą pokazać obecne lub minione wydarzenia z życia osobistego lub publicznego w najbliższym otoczeniu – rodzinie, firmie, społeczności.

W konkursie mogą brać udział firmy producenckie bądź osoby w wieku powyżej 18 lat. Co najmniej 50 proc. filmu powinny stanowić materiały archiwalne, które można pobrać ze strony internetowej Komisji Europejskiej. Termin nadsyłania prac upływa 15 marca 2010.

Szczegółowe zasady konkursu znajdziesz tutaj  [125 KB] .

Uwzględniając w pierwszym rzędzie głosy internautów, jury powołane przez Komisję Europejską wyłoni troje finalistów. Otrzymają oni zaproszenia do udziału w targów medialnych MIPTV 2010 w Cannes (12–16 kwietnia 2010 r.), gdzie zaprezentują swoje filmy podczas pokazu zorganizowanego przez Komisję Europejską.

Nazwisko zwycięzcy, który odbierze nagrodę w wysokości 10 000 euro, zostanie ogłoszone podczas ceremonii przyznania nagród Content 360 odbywającej się w ramach MIPTV 2010.

Filmy dopuszczone do konkursu będzie można obejrzeć tutaj.

 CTT