Bezpłatna informacja telefoniczna
Bezpłatna informacja telefoniczna
00 800 67891011












2012-06-04

Komisarz UE ds. zdrowia i polityki konsumenckiej, John Dalli, oraz przewodniczący UEFA Michel Platini rozpoczęli konsumencką kampanię informacyjną dla kibiców podróżujących na mistrzostwa w piłce nożnej EURO 2012 r. Strona internetowa, dostępna ze strony głównej UEFA EURO 2012 oraz z wielu innych stron internetowych, w tym z Europejskich Centrów Konsumenckich, zawiera wskazówki, jak najlepiej przygotować się do podróży do Polski (i z powrotem) i co zrobić w przypadku napotkanych w tym czasie problemów. (http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/uefa_euro_2012/index_en.htm).

Centrum informacji Europe Direct udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania online w sprawie ogólnych praw konsumenckich w UE w 23 językach, podczas gdy linia informacyjna dla konsumentów w języku angielskim, działająca przy polskiej Federacji Konsumentów, zapewni wsparcie prawne osobom, które napotkają na problemy konsumenckie w Polsce. Dla kibiców wywieszane będą plakaty informujące o tych usługach w popularnych hotelach.

Komisarz Dalli powiedział: Wiem, że kibice są w pełni skoncentrowani na tym, jak w rozgrywkach EURO wypadnie ich ulubiona drużyna. Tym ważniejsze jest, aby nic nie zepsuło ich radości! Kibice mogą znaleźć praktyczne wskazówki, w jaki sposób radzić sobie z problemami, które mogą napotkać jako konsumenci, np. w przypadku opóźnień lotów, zagubionego bagażu lub usług hotelowych, które nie odpowiadają temu, co zostało przedstawione w broszurze, na podstawie której je zamawiali.

Michel Platini, przewodniczący UEFA, dodał: Cieszę się, że UEFA i Komisja Europejska ponownie współpracowały przy przygotowaniu praktycznych wskazówek i wsparcia dla konsumentów. Dzięki temu kibice ze wszystkich krajów będą mogli miło spędzić czas w Polsce i na Ukrainie.

Linia informacyjna

Od 1 czerwca do 31 lipca 2012 r. otwarta będzie linia informacyjna dla konsumentów, gdzie kibice będą mogli uzyskać odpowiedź na dowolne pytanie, jakie mogą mieć podczas pobytu w Polsce. Będzie ona obsługiwana przez polską Federację Konsumentów i finansowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Polsce oraz Komisję Europejską. Udzieli ona porad prawnych, jak rozwiązać konkretne problemy w Polsce.

  • Bezpłatna linia informacyjna dla konsumentów:800 007 707 (w przypadku połączeń z polskich telefonów stacjonarnych i telefonów komórkowych obsługiwanych przez polskich operatorów)
  • Linia informacyjna dla konsumentów + 48 228 27 5474 (w przypadku połączeń z telefonów komórkowych obsługiwanych przez operatorów zagranicznych. Opłaty według standardowych stawek operatora, w tym roaming)

Ponadto usługi te będzie wspierać Europe Direct, dzięki swoim możliwościom obsługi zapytań w 23 językach UE. Będzie tam można kierować pytania np.: jakie prawa przysługują klientowi w przypadku odwołania lotu? co należy zrobić, gdy produkt jest wadliwy? Jak w przypadku nagłej potrzeby korzystać z usług medycznych? jaki dokument jest potrzebny w przypadku podróży na Ukrainę?

Internetowy formularz pomocy

Z Europe Direct można kontaktować się za pomocą informacyjnej usługi online w 23 językach UE. Usługa ta zapewnia udzielenie, średnio w ciągu trzech dni roboczych, odpowiedzi na pytania ogólne we wszelkich kwestiach dotyczących spraw UE, a w razie potrzeby – przekazuje zapytania do właściwych służb pomocy.

http://europa.eu/europedirect/

 CTT