Bezpłatna informacja telefoniczna
Bezpłatna informacja telefoniczna
00 800 67891011












2012-05-28

Komisja Europejska zamieściła w internecie nowy film stanowiący część kampanii „Generation Awake!”, której celem jest ostrzeżenie konsumentów o niebezpieczeństwie, jakie stwarzają niezrównoważone modele konsumpcji.

W filmie występuje Maniek Wodny Maniak - neurotyczne wiaderko, które wypowiada się na temat nadmiernego zużycia wody. Film odsyła do wielojęzycznej strony internetowej Generation Awake, której zadaniem jest pobudzenie refleksji obywateli na temat ich nawyków konsumpcyjnych oraz pomoc w ich zmianie, tak aby ich styl życia stał się bardziej zrównoważony.

 

W tym roku pojawią się także inne elementy kampanii, w tym nowa zakładka na stronie internetowej poświęcona tzw. śladowi wodnemu towarów – to informacja o ilości wody potrzebnej do wyprodukowania np. dżinsów, hamburgera czy piwa. We wrześniu 2012 r. ogłoszony zostanie konkurs otwarty na najlepszy film wideo, zaś wczesną jesienią odbędą się imprezy masowe, których celem będzie zmiana zachowania osób we Włoszech, Holandii, Rumunii i Hiszpanii.

Kontekst

„Generation Awake”jest prowadzoną przez Komisję Europejską kampanią dotyczącą efektywnego użytkowania zasobów. Jej celem jest szerzenie wiedzy na temat środowiskowych, gospodarczych, społecznych i indywidualnych skutków użytkowania zasobów w sposób niezgodny z zasadami zrównoważonej gospodarki oraz zmiana modeli konsumpcji i zachowania. Celem nadrzędnym zaś jest pomoc obywatelom w tworzeniu odpowiedzialnych zachowań konsumpcyjnych, które mają stać się nawykami.

Od momentu jej uruchomienia w październiku 2011 r. stronę internetową kampanii, która jest dostępna w 23 językach UE, odwiedzono ponad 200 000 razy. Film wideo obejrzało ponad 1 mln osób, a stronę kampanii na Facebooku (www.facebook.com/generationawake) odwiedziło blisko 13 tys. osób.

Kampania jest w szczególności kierowana do młodych mieszkańców miast i rodzin w całej Unii Europejskiej, nie tylko w celu pobudzenia świadomości społecznej na temat znaczenia efektywnego użytkowania zasobów, ale również aby zachęcić do zmiany nawyków.

Dodatkowe informacje:

Szczegółowe informacje na temat wielojęzycznej strony internetowej kampanii można znaleźć na: www.generationawake.eu

Strona kampanii na Facebooku: www.facebook.com/generationawake

 CTT